Inbjudan till årsmöte i Ax

Medlemmarna i Ax hälsas välkomna till årsmöte 2018. Mötet äger rum tisdagen den 10 april 2018 kl 13.00 – 18.00 på IOGT-NTO-gården i Klara, Klara Södra Kyrkogata 20 i Stockholm, nära T-centralen. Varje medlem äger rätt att skicka ett ombud med rösträtt till årsmötet. Anmälan sker längre ned på den här sidan senast den 3 april.

I år maxar vi dagen och bjuder in till årsmöte, inspirationsföreläsning och samtal om GDPR (dataskyddsförordningen)!

Dagordning

10.30 – 12.00 Samtal om GDPR

Valfritt deltagande för de som ska delta på årsmötet. Inbjudna är också personer som endast vill delta på samtal om GDPR.

Advokaten Fredrik Engström gästar oss för att samtala om GDPR. Om ni redan dragit igång ert arbete med GDPR, kanske fastnat i något och vill ha svar, ja då får ni det här! Kom med era frågor och ställ dem till Fredrik. Han kommer också gå igenom grunderna och det viktiga med GDPR för er som är nya inom området.

12.00 – 13.00 Lunch

För de som deltar hela dagen från 10.30 – 18.00 ingår lunch på plats.

13.00 – 18.00 Årsmöte inklusive inspirationsföreläsning av regissören Timo Vuorensola

Under eftermiddagen bjuds det på en matigare macka.

Inspirationsföreläsning: ”Producing with the audience” med Timo Vuorensola (Finland), regissör

Timo Vuorensola berättar om hur filmen ”Iron Sky” blev ett världsfenomen och om hur det går att använda sig av crowdfunding som metod för att förverkliga idéer. Från att ha varit en ung film- och rollspelsentusiast tog Timo steget att våga producera film och slog igenom med sin satirfyllda actionkomedi. Han har nyligen spelat in den tredje filmen i serien Kina. Timo berättar om hur han ser på samarbeten, möjligheter, finansiering och utveckling på ett underhållande och inspirerande sätt.

I samband med Ax årsmöte bjuder vi alla deltagare på denna föreläsning! Språk: engelska.

Kl 13:00 Ordförande Anna Edlund hälsar välkommen
Kl 13:15 Presentera varandras medlemsförbund
Kl 13:45 Inspirationsföreläsare Timo VuorensolaProducing with the audience
Kl 15:15 Paus med matig macka
Kl 15:45 Årsmötesförhandlingar, punkterna 1 – 11
Kl 16:15 Workshop om ett kulturpolitiskt program för Ax
Kl 17:00 Årsmötesförhandlingar, punkterna 12 – 19
Kl 18:00 Avslutning

Motioner

Om du vill skicka in en motion gör du det till info@axkultur.se senast 20 mars.

Handlingar